Samochód Audi A4 B6 pojawił się pierwszy raz w ofercie producentów w 2000 roku. W następnych latach pojawiały się ulepszone wersje tego modelu. Obecnie jest to ciekawa opcja jako ekonomiczne i stosunkowo niedrogie auto używane. Prezentujemy Państwu wszystkie potrzebne informacje na temat Audi A4 B6 – silniki, dane, częste usterki.

Specyfikacja samochodu Audi A4 B6

Użytkownicy cenią sobie komfort prowadzenia auta, a także wysoką jakość wykończenia wnętrza. Dodatkowym atutem pojazdu jest właściwe zabezpieczenie antykorozyjne. Bagażnik ma pojemność 445 dm3 w wersji sedan, a w wersji kombi 442/1184 dm3. Pojazd posiada skrzynię manualną 5 lub 6 – biegową oraz automatyczną, a także zbiornik paliwa o pojemności 70 litrów. Masa całkowita modelu Audi A4 B6 wynosi około 2000 kg. Do kupna są wersje sedan, kombi oraz Cabriolet. Jeśli chodzi o montaż instalacji LPG, najlepszym wyborem będą wersje z 2.0 oraz 2.4. Samochód jest ponadto wyposażony w systemy ABS oraz ASR, a także czterowahaczowe zawieszenie przednie z amortyzatorem teleskopowym.

Dane techniczne silników aut Audi A4 B6

Zaletą modelu jest duży wybór wersji napędowych. Z tego powodu samochód może rozwinąć maksymalną prędkość od 190 do 245 km/h, w zależności od konkretnej wersji. Najmniejsza jednostka napędowa w ofercie producenta to 102-konny silnik benzynowy o pojemności 1.6. Osiąga on prędkość 100 kilometrów na godzinę w ciągu 12,4 sekund, przy czym jest to najbardziej oszczędna wersja – zużywa 8 litrów na 100 kilometrów. Najmocniejszą wersją w gamie pojazdów Audi A4 B6 jest silnik benzynowy o pojemności 3 litrów i mocy 220 KM. Do wyboru klient ma również jednostki o pojemnościach 1.8 Turbo (150, 163 oraz 190 KM), 2.0 (130 lub 150 KM), a także 2.4 o mocy 170 KM i momencie obrotowym 230 Nm. Jeśli chodzi o silniki Diesla, wybór jest niestety znacznie mniejszy: 1.9 TDI (o mocach odpowiednio 100, 115 oraz 130 KM), a także 2.5 TDI (155, 163, 180 KM).

Audi A4 B6 – częste usterki

Skomplikowany system przedniego zawieszenia (cztery wahacze) jest trwały i stabilny, ale z drugiej strony dosyć kosztowny w serwisie. Podobnie sprawa ma się ze skrzynią biegów typu Multitronic. Awarie przekładni tego typu są relatywnie częste w modelach z silnikami benzynowymi 1.8 T (moc 150 i 163 KM), 2.0, 2.4, 3.0 oraz wysokoprężnymi jednostkami napędowymi o pojemności 2.5 TDI. Jeżeli podczas zmiany biegów skrzynia szarpie i chodzi zbyt głośno, oznacza to rychłe problemy z tym elementem. Dodatkowymi awariami, z którymi spotkali się użytkownicy Audi A4 B6, były między innymi usterki hamulców oraz awarie związane z silnikami Diesla (pompowtryskiwacze oraz przepływomierze). Inne usterki, które mogą przydarzyć się podczas eksploatacji, to na przykład niedziałająca elektronika (klimatyzacja, pilot, czy wyświetlacze). Wybierając daną wersję silnikową, warto wybrać wersje 1.6, 1.8 oraz 2.4 jako najmniej problemowe.

Ogólnie rzecz biorąc, Audi A4 B6 to solidnie wykonane auto, które nie sprawia większych niespodzianek swoim użytkownikom. Warto przed zakupem zwrócić uwagę na rzeczy psujące się najczęściej i zadbać o prawidłowy serwis pojazdu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj