Profesjonalne maszyny budowlane są konieczne do zrealizowania każdej budowy. Przy ich użyciu możliwe jest szybkie postawienie wysokich budynków i odpowiednie przygotowanie terenu pod budowę. Z racji tego, że ekipy budowlane niekiedy przemierzają naprawdę dalekie odległości do kolejnych miejsc pracy, konieczne jest zorganizowanie transportu wszystkich urządzeń i maszyn budowlanych. W takiej sytuacji potrzebny jest transport ponadgabarytowy. Czym on jest, komu go powierzyć i jak wygląda w praktyce?

Przewozy ponadgabarytowe maszyn budowlanych

Organizując przewozy ponadgabarytowe maszyn budowlanych należy mieć na uwadze działanie zgodnie z przepisami i regulacjami prawnymi, które określają między innymi dopuszczalne parametry ładunku. Przewóz towaru ponadgabarytowego może się różnić w zależności od rodzaju ładunku, stanu technicznego i parametrów transportowanych maszyn oraz możliwości logistycznych.

Jak zaplanować transport maszyn ciężkich?

Przewożenie ciężkich maszyn budowlanych, takich jak: koparki czy ładowarki nie jest prostym zadaniem, dlatego powierza się je najczęściej profesjonalnym firmom transportowym posiadającym konieczny sprzęt i odpowiednie pojazdy. Transportu ponadgabarytowego nie wolno organizować na własną rękę, ponieważ maszyny budowlane można przewozić tylko w kontrolowany sposób po uzyskaniu specjalnego pozwolenia. Firmy transportowe zajmują się uzyskaniem koniecznych zezwoleń i rozplanowaniem logistyki transportu maszyn budowlanych.

Jak wygląda transport ponadgabarytowy w praktyce?

Pierwszym etapem realizacji transportu ponadgabarytowego maszyn budowlanych jest zaplanowanie trasy. Ważne, by przy tym zadaniu zidentyfikować wszelkie czynniki mogące mieć wpływ na transport, takie jak warunki pogodowe, występowanie utrudnień na trasie (mosty, wiadukty, zwężenia) możliwe prace drogowe i tak dalej. Dobrze zaplanowana trasa pozwoli uniknąć opóźnień i konieczności zmiany planów w trakcie przewożenia ładunków.

Po opracowaniu trasy należy postarać się o zgodę na transport ponadgabarytowy. Profesjonalne firmy radzą sobie z tym bez problemu i otrzymują zgody w bardzo szybkim tempie. Warto mieć jednak na uwadze, że w przypadku transportu maszyn przez kilka państw, konieczne jest uzyskanie zgody w każdym z krajów, co może opóźnić realizację zlecenia. Ostatnim krokiem jest zabezpieczenie ładunku i transport maszyn budowlanych w określone miejsce.

W jeden przewóz może być zaangażowane kilka osób, ponieważ najczęściej przed załadunkiem i zanim poruszają się mniejsze samochody. Kierowcy tych aut analizują trasę na bieżąco i weryfikują jej poprawność. Niekiedy pomoc osób trzecich jest niezbędna, ponieważ w przypadku maszyn budowlanych o wielkich rozmiarach liczy się odpowiednie wymierzenie każdego centymetra. W końcu głównym celem jest transport maszyn na miejsce w nienaruszonym stanie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj